آکنه، رد پای غرور جوانی روی پوست

از مشهورترین عارضه های پوستی را به جد می توان آکنه دانست، البته در میان عارضه های نه چندان خطرناک که اغلب افراد در سنین خاصی آن را تجربه می کنند. اما غم انگیزی ماجرا از جایی شروع می شود که افراد تا سنین بالا نیز درگیر رفع جوش ها و یا جای آن ها هستند و مرتبا به کلینیک های مختلفی مراجعه می کنند، تا بلکه راه درمان مشخصی را بیابند. آنچه این عارضه را غیر قابل تحمل می کند نمایی است که به شدت زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. حتی اگر اعضای صورت زیبایی هم داشته باشند پوست نا صاف می تواند باعث ایجاد چهره ای نازیبا شود.

اما آیا راه مطمئنی برای برطرف کردن آکنه برای همیشه وجود دارد؟ آیا می شود یک بار برای هیمشه از شر جوش های صورت راحت شد؟ چطور می شود رد پای غرور جوانی را از چهره پاک کرد؟

در ادامه می توانید با استفاده از تجربیات یلدا عطارزاده متخصص پوست و مو مطالب مختصر و مفیدی را در اینباره بخوانید:

آکنه چیست ؟

بگذارید ابتدا درباره اینکه آکنه چیست وعلت بروز آن در چیست کمی صحبت کنیم. این عارضه یک اختلال پوستی است که از دوران نوجوانی آغاز شده و تا پایان جوانی ادامه خواهد داشت. اکثر ما این عارضه را در طول زندگی تجربه کرده ایم، اما انچه آکنه را رنج اور می کند ماندگاری آن تا سنین بالاتر است. آکنه عموما در نواحی صورت، گردن، کمرو بازوها ایجاد می شود که علت آن هورمون تستسترون می باشد.

علل ایجاد آکنه

از علل دیگر آکنه می توان موارد زیر را نام برد:

• چربی بیش از اندازه پوست
  • استفاده از برخی لوازم آرایشی
  • مصرف گروهی از دارو ها
  • استعمال دخانیات

آنچه اکنه را کلافه کننده می کند، ایجاد مشکلات روحی در افراد است که باعث می شود از حضور در محافل مختلف خودداری کنند.

برای دریافت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه آکنه و عارضه های پوستی می توانید از راهنمایی و مشاوره دکتر یلدا عطارزاده متخصص پوست و مو در اصفهان بهره ببرید.

شماره های تماس : ۳۶۶۳۷۴۶۶-۰۳۱ , ۴۰۴۳۷۶۰-۰۹۱۳   –  کانال اینستاگرام

انواع آکنه

آکنه سر سیاه:

زمانی که ترشحات چربی نمی توانند از دهانه غدد چربی خارج شود در آنجا تجمع کرده و باعث ایجاد جوش سر سیاه می شود.

آکنه سر سفید:

این جو شها با ظاهر گرد و رنگ سفید هستند، ولی اندازه آن ها به مانند جوش های سرسیاه است و زمانی که چربی  منافذ پوست را می بندد ایجاد می شوند.

آکنه کیستی

جوش های بسیا دردناکی هستند که در عمق منافذ پوست ایجاد شده و دراثر پاره شدن دیواره منافذ پوست و انتشار ترشحات به اطراف ایجاد می شود و عفونت را نیز به همراه دارد.

درمان آکنه

1. در درمان آکنه عموما پزشکان با استفاده از دارو های خوراکی سعی می کنند از بروز آکنه جلوگیری کنند و در درجه بعد به بازسازی پوست به علت جای جوش می پردازند، بنابراین درمان زمینه ای، درمان علت ایجاد جوش است.
  2. اغلب پزشکان از داروهایی نظیر تتراسایکلین،داکسی سایکلین و مینوسیکلین استفاده می کنند. اما باید توجه داشته باشید که داروی قطعی برای درمان آکنه وجود ندارد. این را مورد توجه قرار دهید که درصد کمی از بیماری ها نسبت به داروها مقاوم می شوند و آکنه نیز از آن دست بیماری ها است.
  3. یکی از داروهای معروف در زمینه درمان آکنه راکوتان است که به علت عوارض که دارد به زنانی که قصد بارداری دارند تجویز نمی شود، همچنین افرادی که مشکلات کبدی دارند از مصرف این دارو منع هشتند. بنابراین به علت حساس بودن مصرف این راکوتان باید پزشک مورد نظر قبل از تجویز، از بیماران بخواهد آزمایش خون گرفته ودر مرحله بعد راکوتان را پیشنهاد دهد.
  4. یکی دیگر از راه های درمان اکنه لیزر است، که نسبت به مصرف دارو سرعت بیشتری در بهبودی جوش دارد.

در آخر شما خواننده عزیز با مراجعه به بهترین متخصص پوست می توانید داشتن پوستی لطیف و زیبا را تجربه کنید.

دو + 11 =