از یک پا درد ساده تا واریس

ابتدا احساس می کنید که که پاهایتان درد می کند، بعد دردی توام با خستگی به سراغتاتن می آید، اگر بار اولتان باشد که درد های اینچنینی را احساس می کنید قطعا آن را به علتی ربط داده و پشت گوش می ندازید، اما نکته این جا است که سیاهرگی که پشت زانو قرار دارد روز به روز متورم تر می شود، تا اینکه دیگر یک درد معمولی را تجربه نمی کنید، حال رنگ پوستتان هم در حال تغییر است.

بعد ددین این تغییرات باید منتظر عارضه ای به نام واریس باشید. واریس اغلب در زنانی که تجربه زایمان های متعدد داشته اند و یا در سنین بالا قرار دارند شیوع بیشتری دارد.

ما  دراین مقاله به  بررسی علت و درمان واریس  با توجه به توضیحات متخصص پوست و مو، یلدا عطارزاده خواهیم پرداخت. اگر دچار این عارضه هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید:

علت بروز واریس

اولین نکته درباره علت بروز واریس توجه به علت ژنیتکی و یا علت بیماری زمینه ای است. می پرسید به چه صورت؟ گاهی واریس علت ژنیتیک داشته، به این معنا که افرادی که با این علت دچار واریس هستند. سابقه خانوادگی دارند و افراد خانواده نیز دچار این عارضه هستند . اما اگر علت واریس یکی بیماری زمینه ای باشد باید آن بیماری را پیدا کرد و با درمان آن واریس را هم درمان کرد. از میان بیماری های زمینه ای واریس لخته شدن خون در عروق پا شیوع بیشتری دارد.

برخی از افراد ممکن است به علت ظاهر نازیبایی که واریس ایجاد می کند در پی درمان باشند و برخی به علت تحمل درد پا به پزشک مراجعه کنند.

از علت های واریس می توان بارداری، چاقی افراد و فشار به پاها به علت اضافه وزن، فالیت های سنگین و ایستادن های مداوم را می توان نام برد.

انواع واریس

واریس می تواند در طیف خفیف، متوسط و شدید قرار گیرد.

در مورد واریس شدید باید در نظر داشته باشید، به علت اینکه عروق در این نوع بسیار متورم شده و برجسته می شوند ، امکان برگشت خون با مشکل مواجه شده و در نتیجه ممکن است فرد با خونریزی و ضایعه پوستی مواجه شود.

برای دریافت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان واریس می توانید از راهنمایی و مشاوره دکتر یلدا عطارزاده متخصص پوست و مو در اصفهان بهره ببرید.

شماره های تماس : ۳۶۶۳۷۴۶۶-۰۳۱ , ۴۰۴۳۷۶۰-۰۹۱۳   –  کانال اینستاگرام

درمان واریس

باید توجه داشته باشید که واریس درمان دارویی نداشته و اکثر درمان ها از طریق دیگر انجام می شود. از جمله:

رفع واریس با لیزر

در این روش با تاباندن اشعه لیزر به رگ ها باعث می شوند که آ نها محو شده و از بین برود. در این روش از هیچ گونه برش و سوزنی استفاده نشده در نتیجه جای زخمی هم باقی نخواهند ماند.

رفع واریس با اسکروتراپی

در این روش پزشک محلولی رابه رگ های واریسی تزریق می کند. ممکن است برای از بین بردن کامل واریس احتیاج باشد که بیمار در چند جلسه این تزریق را انجام دهد

رفع واریس با جراحی آندوسکوپی رگ

این روش با استفاده از ایجاد برش صورت می گیرد. در این روش پزشک با ایجاد برشی، رگ های خونی ای را که موجب واریس شده اند می بندد.

راه کارهایی برای جلوگیری از واریس

فعالیت هایی را که موجب گردش خون می شود را انجام دهید ( ورزش کردن، بالا نگه داشتن پاها، کش دادن پاها)

• کنترل وزن
  • استفاده از ماساژ درمانی
  • تغذیه سالم
  • استفاده از قرار دادن بالشت در زیر پاها در هنگام خواب
  • اجتناب از قرار دادن پاها روی هم

در صورت ابتلا به این عارضه پوستی می توانید با مراجعه به بهترین متخصص پوست آن را درمان کنید.

نوزده − سیزده =