عوارض بعد از آر اف فرکشنال

عوارض بعد از آر اف فرکشنال یکی از چالش های افرادی می باشد می خواهند با این روش اقدام به جوانسازی پوست خود کنند. آر اف فرکشنال یکی از تکنیک های جوانسازی پوست بوده که این روزها با توجه به نتایج رضایت بخشی که داشته است طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است. این روش با استفاده از لیزر آر اف رادیوفرکانسی روی بافت های پوست تاثیر می گذارد و سبب جوانسازی پوست می شود. عموما عوارض قابل توجهی بعد از آر اف تجربه نخواهید کرد. به خصوص اگر توسط بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان اقدام به انجام این روش جوانسازی پوست کرده باشید طی چند روز به طور کامل تاثیر این روش را مشاهده خواهید کرد. به هر حال اگر قصد دارید آر اف فرکشنال انجام دهید و یا به تازگی با روش آر اف اقدام به جوانسازی پوست کرده اید و می خواهید با عوارض بعد از آر اف فرکشنال آشنایی داشته باشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی درباره آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال با استفاده از امواج رادیویی کار می کند. دستگاه های آر اف فرکشنال در واقع ترکیب دو روش آر اف و میکرونیدلینگ می باشند. کلاژن سازی و تحریک پوست از جمله مواردی می باشد که این دستگاه برای پوست به ارمغان می آورد. در روش آر اف سوزن های بسیار ریز و ظریف انرژی دستگاه را به پوست منتقل می کنند و بدون اینکه به پوست آسیب برسانند سبب گرم شدن پوست می شود. این انتقال حرارت است که سبب کلاژن سازی و جوانسازی پوست می شود. در حقیقت آر اف سبب سفت شدن پوست نیز می شود.

بنابراین آر اف فرکشنال یک روش بسیار مناسب و کم تهاجمی برای جوانسازی و رفع منافذ باز پوست می باشد. دستگاه آر اف قابلیت تاثیر گذاری بر روی سطحی ترین تا عمیق ترین لایه پوست را دارد. برخی از نکات در رابطه با آر اف فرکشنال وجود دارند که بایستی با آن آشنا باشید و به شرح زیر می باشند:

عوارض آر اف فرکشنال- دکتر یلدا عطارزاده
  • در هر جلسه حدود یک ساعت قبل از درمان بی حسی موضعی برای شما زده می شود تا در حین کار دردی احساس نکنید.
  • این روش بسیار ایمن و بی خطر است .
  • انرژی که به پوست منتقل می کند را از لایه های سطحی پوست دور کرده و میزان اثرات جانبی آن به حداقل می رسد.
  • عوارض جانبی آن بسیار کوتاه مدت است
  • تورم سطحی و کم ، قرمزی و سوزش پوست در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.
  • با ایجاد آسیب هایی در لایه درم سبب فعال شدن آنزیم هایی مانند متالوپروتئیناز و کلاژناز می شود.
  • اثر حرارتی آر اف بر روی لایه درم سبب تولید کلاژن ها می شود.
  • بهبود جای زخم و اسکار از کم ترین فواید آر اف می باشد.

عوارض بعد از آر اف فرکشنال

همانگونه که گفته شد آر اف فرکشنال بیش از آنچه تصور می کنیم مزایا داشته و عوارض جانبی بسیار کمی به همراه دارد. قبل از شروع کار با دستگاه بی حسی موضعی بر روی پوست شما مالش داده می شود. به هر حال پوست افراد با یکدیگر متفاوت است و امکان دارد هر فردی عوارضی وابسته به جنس پوست خود تجربه کند. اصولا عوارض جانبی ناشی از آر اف فرکشنال کم وکوتاه مدت است. برخی افراد درجات متفاوتی از قرمزی ، تورم و سوزش را تجربه می کنند که در کوتاه مدت از بین خواهد رفت. در حقیقت مراقبت های بعد از آر اف فرکشنال می تواند کمک شایانی در بهبود دوران نقاهت داشته باشد. برخی از عوارض بعد از آر اف فرکشنال که همگی موقت می باشند به شرح زیر هستند:

درد : دستگاه های آر اف در ابتدا درد بسیاری به فرد القا می کردند اما امروزه این دستگاه ها به حدی پیشرفت کرده اند که حتی نیازی به داروی بی حسی نیز نمی باشد.

تورم : بنا به جنس و نوع پوست افراد دستگاه های آر اف می تواند سبب ایجاد تورم در پوست افراد شود. این تورم معمولا 24 ساعت بعد برطرف می شود اما در برخی افراد ممکن است تا یک هفته زمان برد که این تورم ادامه داشته باشد.

قرمز شدن پوست: قرمزی پوست در برخی افراد مشاهده می شود که عموما بعد از 24 ساعت از بین می رود. با این حال برخی افراد نیز هستند که این قرمزی را تا سه روز روی پوست خود احساس می کنند و بعد از طی سه روز برطرف می شود.

در هر صورت هر روش درمان جوانسازی پوست می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. بعد از آر اف فرکشنال نیز ممکن است کمی قرمزی و خشکی پوست داشته باشید که با استفاده از کرم های ضدالتهاب و یا ترمیم کننده و مرطوب کننده از بین می رود. این روش سبب سوختگی پوست نمی شود و لکه های تیره روی پوست را روشن می کند. هم چنین این روش جایگزین مناسبی برای کرم های ضدچروک و پمادهای موضعی می باشد

مطالب مرتبط
[yarpp]

پاسخ

سه × چهار =

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
تماس با ما